Olifant

Olifant

Er zijn olifanten en olifanten. Dit exemplaar van Jam Made is wat anders dan de anderen met oren die niet helemaal ‘fants’ zijn. En dat maakt haar net zo leuk, vind ik. Miech vond dat ook, en bestelde een roze exemplaar met groene poten. Intussen staat prinses Bianca, want zo heet deze dame, trots op zijn schouw.

Het kroontje is een attribuut dat Miech er graag bij wilde. Dat kan vervangen worden door een bloemetje, een hartje of wat je maar wilt. Of het kan ook gewoon zonder. Alles is mogelijk. De kleuren kies je ook helemaal zelf.

Mail de kleur(en) waarin je je olifant wilt naar haken [at] veerlegoossens [punt] be. Alle combinaties zijn mogelijk. Laat ook zeker weten of je er een attribuut bij wilt.

Een olifant kost 50 euro (plus verzendkosten).

Wil je zelf een olifant maken? Ik volgde het patroon van Jam Made. Lees je haakpatronen liever in het Nederlands, dan kun je met deze vertaling aan de slag. Bij het maken van het lijf heb ik het patroon wat aangepast: de dubbele steken, zowel in het dubbelen als in het minderen, heb ik in de bochten gemaakt (de voor- en achterkant van het lijf, waar de kop en de staart aan komen). Ik vond het lijf op die manier mooier gelijk uitkomen. Veel succes!

Geef een reactie

